Translate

вторник, 22 януари 2013 г.

Случаи - Разказва Рисаф, охрана на Ванга


Ванга
.

Случаи - Разказва Рисаф, охрана на Ванга

Случай 1

Аз съм тука местен жител на Петрич. Имам един декар лозе, двайсет години го гледам. Ние берем лозето в края на октомври.
- Рисаф, кога ще береш лозето?
- На 26 октомври.
- Виждам, в долната стая имаш една, две, три, четири бъчви, големи. Едната виждам отворена от горе.
- Едната бъчва беше от бащата на жена ми.
Ванга се смее:
- Кестенова бъчва.
- Да, кестенова.
- Сега виждам, че си ги изнесъл вънка да ги пълниш с вода, да киснат. Тая дека е отгоре така, от нея нема да пиеш вино.
И се засме.
- А си гледай работата, на жена ми дедо й и баща й осемдесет години са пили вина, аз нема да пия.
- Ако туриш в нея грозде, само джибрето ще остане.
Понеже аз сутрин тръгвам рано, в 5.30 часа, рекох да погледна в бъчвите, да им долея вода, ако някоя е изпуснала. Гледам тая бъчва, няма капка вода. Обръщам я, гледам - една от дъгите изгнила...

Случай 2

Отиваме с Коцето, зет на Ванга, да берем дърва, ние му казваме - сови, мертеци. На него, на Коцето, му трябват да си прави асма. Това е събота следобед, понеделник идвам на работа.
- Расиф!
- Що?
- Къде беше?
- У дома си бях.
- Не ме лъжи, обу си цървулите, зема балтията, отиде в гората да береш дърва. С Коцето беше за дърва.
- Да, на Коцето брахме мертеци, по три метра дълги.
- Е, колко отсекохте?
- Шестнайсет-седемнайсет парчета.
- Е, много дълго ги носехте на гръб нагоре до пъто.
Действително така си беше, брахме ги под пътя и ги изнасяхме на рамо до пътя. Тя се засмея:
- Тия дървета ги откраднаха.
- А стига, през два кльона требе да минат крадците.
- Откраднаха ги.
- А бе, не може да ги откраднат, там има военни, има портал, требе да се отвори портала от военните, за да минат...
- Аз ти казвам, че ги откраднаха, само три останаха, тия кривите, други нема.
Взехме една джипка с Коцето, отиваме горе - мертеците ги нема. Само трите останали, по-кривите. Връщаме се, тя се смее:
- Как са мертеците?
- Нема ги.
- Дойдоа с един камион, сложиа мертеците най-отдоле, върху тех наредиха дървата и минаха през кльоновете.
А сега не й вервай!

Записът е направен от Невена Тошева.
Цитатът е от книгата й "Ванга автентично", изд. Колибри

Няма коментари:

Публикуване на коментар